Czy cena jest najważniejsza?

najlepsze ubezpieczenia w SzczecinieWiele osób przy wyborze ubezpieczenia kieruje się ceną. Rynek daje nam możliwość wyboru i naturalne jest, że z tego korzystamy. Jednak to, o czym warto pamiętać, to relacja ceny do jakości.

Nie każde ubezpieczenie, które kupujemy za niską cenę, zapewni nam ochronę, na jakiej w rzeczywistości nam zależy.

A przekonujemy się o tym najczęściej w chwili, gdy musimy skorzystać z ubezpieczenia i uporać się ze skutkami jakiegoś zdarzenia, czyli przejść przez proces likwidacji szkody. Wtedy właśnie konfrontujemy swoje oczekiwania z rzeczywistością. Naprawa samochodu po stłuczce, remont mieszkania po zalaniu, czy też zwrot kosztów skradzionych przedmiotów – to sytuacje, w których nigdy nie czujemy się komfortowo.

Dlatego już zawczasu warto przyjrzeć się ofercie ubezpieczenia, aby mieć pewność, że w trudnej sytuacji uzyskamy właściwe wsparcie, a proces likwidacyjny przebiegać będzie sprawnie i bez problemów.

Czy można temu zaradzić, zanim przytrafi się nam coś nieprzyjemnego? Tak, jeśli przy zakupie ubezpieczenia zwróci się uwagę na dwa aspekty:

jego zakres i standardy kontaktu klient – ubezpieczyciel.

Świadomy wybór ubezpieczenia

najlepsze ubezpieczenia w SzczecinieZakres ubezpieczenia – oprócz zapoznania się z ofertą ubezpieczenia, warto czytać także Ogólne Warunki Ubezpieczenia, tzw. OWU. Nie jest to może łatwa lektura, ale niezbędna, aby wiedzieć, w jakich okolicznościach możemy skorzystać z ubezpieczenia, a jakie sytuacje są wyłączone z ochrony. Warto też zapytać swojego Agenta, czym różni się tańsza i droższa opcja. Świadomy wybór polisy pozwoli nam uniknąć niespodzianek podczas likwidacji szkody. Zdarza się, że nawet nie wiemy, jakie umowa ubezpieczenia daje nam możliwości – czasami możemy uzyskać znacznie większe wsparcie niż się spodziewamy.

Kontakt z ubezpieczycielem

najlepsze ubezpieczenia w SzczecinieKontakt z ubezpieczycielem – trzeba zwrócić uwagę na to, w jaki sposób można kontaktować się z ubezpieczycielem w razie szkody. Telefonicznie, e-mailowo, listownie, on-line – im więcej kanałów komunikacji, tym lepiej i wygodniej. Szczególnie, gdy zależy nam na sprawnym załatwieniu swojej sprawy. Ważny jest także czas reakcji ze strony ubezpieczyciela. Warta przywiązuje dużą wagę do udzielenia szerokiej pomocy klientowi po zdarzeniu, które do niej zgłasza. Obecnie klienci likwidujący szkodę w Warcie, mają możliwość kontaktu z ubezpieczycielem poprzez aplikację mobilną Warta Mobile. To bardzo wygodne rozwiązanie znacznie przyspieszające cały proces likwidacyjny i co ważne – dające klientowi stałą kontrolę nad jego przebiegiem.

Świadomie wybrany zakres ubezpieczenia oraz łatwość kontaktu z ubezpieczycielem pozwalają uniknąć przykrych niespodzianek i frustracji w trudnych sytuacjach życiowych. A sprawna likwidacja szkody zapewniona przez ubezpieczyciela pozwala zminimalizować stres związany z daną sytuacją.

Tekst ukazał się w Głosie Szczecińskim, 21 stycznia 2016 roku.

Share This